F1BC Cup 3, Light 1, School 1 @ Bathurst: Preview
Por Rodrigo Wizard
Por Rodrigo Wizard
Descrição: Mount Panorama Circuit is a motor racing track located in Bathurst, New South Wales, Australia. It is the home of the Bathurst 1000 motor race, held each October. The track is 6.213 kilometres long, and is technically a street circuit, as the Mountain is home to a number of residents.
The track is a very unusual design by modern standards, with a 174 metre vertical difference between its highest and lowest points, and grades as steep as 1:6.13. From the start-finish line, the track can be viewed in three sections; the short pit straight and then a tight left turn into the long, steep Mountain straight; the tight, narrow section across the top of the mountain itself; and then the long, downhill section of Conrod Straight, with the very fast Chase and the turn back onto pit straight to complete the lap.
Historically, the racetrack has been used for a wide variety of racing categories, including everything from open-wheel racers to motorcycles. However, the factors that make the track so unusual, and tighter contemporary safety standards, make it unlikely that major race meetings in these categories will be held there again, and as such it has become the near-exclusive province of closed-bodied automobile racing cars.
As a public road, on non-race days Mount Panorama is open to the public. Cars can drive in both directions around the circuit for no charge. However, a strict speed limit of 60km/h is enforced, and police regularly patrol the circuit.
Informações da pista
Mount Panorama Motor Racing Circuit
Localidade: Bathurst, New South Wales, Australia
Tipo: Permanent Road Course
Situação: Ativo
Versão: Atual
Extensão: 6.213 metros
Sentido: Anti-horário
Pole-position: Direita
Primeira curva: Esquerda
Home Race para
Eduardo Azeredo (Cup)
Disgrace Race para
>Nenhum piloto.
Horários F1BC School 1
Sexta-feira
20:00 às 20:10 - Briefing
20:10 às 20:30 - Qualifying
20:35 às 20:45 - Divisão p/ Server
20:50 às 21:20 - Feature Race, 30% (15 voltas)
21:25 às 21:35 - Sprint Race, 10% (5 voltas)
Horários F1BC Light 1
Domingo
11:30 às 11:40 - Briefing
11:45 às 12:00 - Qualifying
12:05 às 12:15 - Divisão p/ Server
12:20 às 12:50 - Feature Race, 30% (15 voltas)
12:55 às 13:05 - Sprint Race, 10% (5 voltas)
Horários F1BC Cup 3
Domingo
14:00 às 14:10 - Briefing
14:15 às 14:30 - Qualifying
14:35 às 14:45 - Divisão p/ Server
14:50 às 15:20 - Feature Race, 30% (15 voltas)
15:25 às 15:35 - Sprint Race, 10% (5 voltas)
Previsão do tempo
F1BC School 1 - Dry (Encoberto, 0% de possibilidade de chuva)
F1BC Light 1 - Dry (Ensolarado, 0% de possibilidade de chuva)
F1BC Cup 3 - Dry (Ensolarado, 0% de possibilidade de chuva)
Clique aqui para ver a tabela de conversão de climas para o campeonato.
Disputas anteriores em Bathurst
Nenhuma até o momento.
Recomendações especiais para este circuito
Largada: ponto crítico da corrida, muito cuidado na primeira curva,
Caso dê LAG: não tente passar “fantasma” pelo adversário: ultrapasse corretamente,
Saída dos pits: permaneça no lado esquerdo para preservar a segurança,
Entrada dos pits: permaneça no lado esquerdo para preservar a segurança,
Dentro dos pits: fique sempre no extremo direito do estreito pitlane,
Abandono: mantenha-se no server, para evitar bugs de queda do server,
Chat: favor não utilizar durante Qualifying e Races, mesmo que já tenha abandonado.
The track is a very unusual design by modern standards, with a 174 metre vertical difference between its highest and lowest points, and grades as steep as 1:6.13. From the start-finish line, the track can be viewed in three sections; the short pit straight and then a tight left turn into the long, steep Mountain straight; the tight, narrow section across the top of the mountain itself; and then the long, downhill section of Conrod Straight, with the very fast Chase and the turn back onto pit straight to complete the lap.
Historically, the racetrack has been used for a wide variety of racing categories, including everything from open-wheel racers to motorcycles. However, the factors that make the track so unusual, and tighter contemporary safety standards, make it unlikely that major race meetings in these categories will be held there again, and as such it has become the near-exclusive province of closed-bodied automobile racing cars.
As a public road, on non-race days Mount Panorama is open to the public. Cars can drive in both directions around the circuit for no charge. However, a strict speed limit of 60km/h is enforced, and police regularly patrol the circuit.
Informações da pista
Mount Panorama Motor Racing Circuit
Localidade: Bathurst, New South Wales, Australia
Tipo: Permanent Road Course
Situação: Ativo
Versão: Atual
Extensão: 6.213 metros
Sentido: Anti-horário
Pole-position: Direita
Primeira curva: Esquerda
Home Race para
Eduardo Azeredo (Cup)
Disgrace Race para
>Nenhum piloto.
Horários F1BC School 1
Sexta-feira
20:00 às 20:10 - Briefing
20:10 às 20:30 - Qualifying
20:35 às 20:45 - Divisão p/ Server
20:50 às 21:20 - Feature Race, 30% (15 voltas)
21:25 às 21:35 - Sprint Race, 10% (5 voltas)
Horários F1BC Light 1
Domingo
11:30 às 11:40 - Briefing
11:45 às 12:00 - Qualifying
12:05 às 12:15 - Divisão p/ Server
12:20 às 12:50 - Feature Race, 30% (15 voltas)
12:55 às 13:05 - Sprint Race, 10% (5 voltas)
Horários F1BC Cup 3
Domingo
14:00 às 14:10 - Briefing
14:15 às 14:30 - Qualifying
14:35 às 14:45 - Divisão p/ Server
14:50 às 15:20 - Feature Race, 30% (15 voltas)
15:25 às 15:35 - Sprint Race, 10% (5 voltas)
Previsão do tempo
F1BC School 1 - Dry (Encoberto, 0% de possibilidade de chuva)
F1BC Light 1 - Dry (Ensolarado, 0% de possibilidade de chuva)
F1BC Cup 3 - Dry (Ensolarado, 0% de possibilidade de chuva)
Clique aqui para ver a tabela de conversão de climas para o campeonato.
Disputas anteriores em Bathurst
Nenhuma até o momento.
Recomendações especiais para este circuito
Largada: ponto crítico da corrida, muito cuidado na primeira curva,
Caso dê LAG: não tente passar “fantasma” pelo adversário: ultrapasse corretamente,
Saída dos pits: permaneça no lado esquerdo para preservar a segurança,
Entrada dos pits: permaneça no lado esquerdo para preservar a segurança,
Dentro dos pits: fique sempre no extremo direito do estreito pitlane,
Abandono: mantenha-se no server, para evitar bugs de queda do server,
Chat: favor não utilizar durante Qualifying e Races, mesmo que já tenha abandonado.
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